Teresa Rautapää: Joulu haastaa meidät huolehtimaan toisistamme.
Joulu on yhdessäolon, toivon ja välittämisen juhla. Silti monille se on myös pysähtymisen aikaa, jolloin yksinäisyys tai ulkopuolisuuden tunne voi korostua. Tämä muistuttaa siitä, kuinka tärkeää on huolehtia osallisuudesta erityisesti silloin, kun sen merkitys on suurimmillaan. Osallisuus tarkoittaa tunnetta siitä, että tulee kohdatuksi ja hyväksytyksi. Joulun aikaan tämä ajatus vahvistuu: ne, joilla ei ole perhettä,…


