Grahn-Laasonen Sanni

kansanedustaja, VTM

Kotipaikka: Forssa

Olen Sanni Grahn-Laasonen, Kokoomuksen kansanedustaja ja eduskunnan talousvaliokunnan puheenjohtaja. Koulutukseni on valtiotieteiden maisteri. Aiemmin olen toiminut kahden valtioneuvoston jäsenenä, opetus- ja kulttuuriministerinä ja ympäristöministerinä. Toimin myös hyvinvointialueella valtuuston puheenjohtajana ja johdan Uuden lastensairaalan tukisäätiötä.

Tärkeimmät teemani ovat velkaantumisen pysäyttäminen, turvallisuus ja Suomen hyvinvointiyhteiskunnan turvaaminen panostamalla koulutukseen, kestävään kasvuun ja yrittäjyyteen sekä Suomen kehittämiseen kansainvälisenä, toivoa luovana, rohkeasti uudistuvana maana. Suomi tarvitsee vastuullisia päättäjiä. Lujuutta ja lämpöä, niin hyvin tässä käy.

Perheeseeni kuuluvat aviomies Arttu ja lapset Sylvia 9v ja Viktor 2v. Harrastuksiani ovat luontoliikkuminen, kulttuuri eri muodoissaan, lukeminen ja kirpputorit.

Kokoomuksen muut ehdokkaat Hämeen vaalipiirissä

Ahtiainen Marko

toimitusjohtaja, yritysneuvoja

Kotipaikka: Janakkala

Rohkeasti Oikealla

Haluatko sinä turvata rakkaan isänmaamme tulevaisuutta? Olen valmis ottamaan vastuuta yhteisistä asioista ja tulevaisuudestamme. Olen perheen isä ja aviomies, toimitusjohtaja, yritysneuvoja, yrittäjä ja hallitusammattilainen. Toimin Janakkalan kunnanvaltuuston puheenjohtajana, maakuntahallituksen jäsenenä sekä hyvinvointialueen valtuutettuna ja tarkastuslautakunnan puheenjohtajana. Taustaltani olen evp. sotilas ja reservin kapteeni. Kannatan taloudellista toimeliaisuutta, yksilön vapautta ja vastuuta. Uskon kannustavaan Suomeen, jossa työnteko ja yrittäminen ovat nykyistä kannattavampia.

Keskeisiä teemojani, joita pidän kannaltasi tärkeinä:

• Työnteon ja yrittämisen kannattavuus
  • Vahvaan omaan reserviin, ammattitaitoiseen ja riittävään kantahenkilökuntaan sekä sotilaalliseen liittoutumiseen perustuva ulkoinen turvallisuusratkaisu
  • Kannustavuuteen perustuva yhteiskunta, jossa luotetaan ihmisiin ja heidän kykyynsä kantaa vastuuta lähimmäisistä
  • Sisäisestä turvallisuudesta ennalta huolehtiminen, riittävät poliisin ja pelastustoimen resurssit
  • Ydinvoima ja sen rinnalla uusituvat energiamuodot takaavat ekologisen kestävyyden ja energian saannin

Löydät minut:

Voit olla minuun yhteydessä:

Marko Ahtiainen
marko.ahtiainen@janakkala.fi

#rohkeastioikealla #ahtiainen2023

Bruneau Milla

varakansanedustaja, yritysjohtaja

Tinkimätön työn tekijä

Kukaan meistä ei tiedä, mitä seuraavat neljä vuotta tuovat tullessaan. Niin kuin emme tienneet menneistäkään. Pärjäämme kyllä, kun meillä on päättäjiä, jotka kestävät kriisejä.

Minut tunnetaan siitä, että

• teen asioita – en vain puhu
  • en koskaan luovuta – vaan sisuunnun, kun haastetaan
  • teen tinkimättömästi töitä.

Hyvinvointivaltion pelastaminen tarvitsee kilpailukykyisen Suomen, ja siihen tarvitaan uusia tekijöitä. Olen Milla Bruneau, varakansanedustaja ja yritysjohtaja Lahdesta.

Milla Bruneau

• Lahden kaupunginhallituksen elinvoima- ja työllisyysjaoston puheenjohtaja ja kaupunginhallituksen varapuheenjohtaja
  • Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy:n hallituksen puheenjohtaja
  • Päijät-Hämeen hyvinvointialueen aluevaltuuston ja maakuntavaltuuston jäsen
  • Hämeen piirin varakansanedustaja 2019-2023

Facebook @MillaBruneauPoliitikko

Instagram @millabruneau

Twitter @MillaBruneau

LinkedIn @millabruneau

www.millabruneau.fi

milla.bruneau@lh.lahti.fi

0400 408 951

Heinonen Timo

Kansanedustaja, KM

Kotipaikka: Loppi

Olen Timo Heinonen 47-vuotias kahden lapsen perheenisä ja neljännen kauden kansanedustaja Hämeestä. Koulutukseltani olen kasvatustieteen maisteri ja luokanopettaja ja minulla on myös pieni urheilun ja media-alan yritys. Eduskunnassa toimin puolustusvaliokunnassa ja vastaan Kokoomuksen talous- ja veropolitiikassa Valtiovarainvaliokunnan vastaavana. Lisäksi toimin Valtion liikuntaneuvostossa ja maanpuolustuskorkeakoulun hallinnossa.

Harrastuksista voisin mainita ratsastuksen ja hevoset, luonnon, retkeilyn ja metsästyksen sekä moottoriurheilun.

Politiikassa ohjenuorani on kokoomuslaisista kokoomuslaisin: Tosiasiat tunnustaen. Ja vastuunkantaminen alkaa siitä, että välittää.

Lisää minusta www.timoheinonen.fi ja kaikissa eri somekanavissa. Ota rohkeasti yhteyttä.

Kinnari Teemu

yrittäjä, metsätalousinsinööri

Kotipaikka: Hollola

Olen 49-vuotias Kinnarin sukutilan isäntä, metsäalan erityisasiantuntija, yrittäjä, kahden pojan isä ja puoliso.

Toimin Hollolan kunnanhallituksen puheenjohtajana ja kunnanvaltuutettuna viidettä vuotta. Toimin Lahden seudun MAL-sopimuksen seurannan ja ohjausryhmän sekä Päijät-Hämeen puheenjohtajafoorumin puheenjohtajana 2023.

Työelämässä olen yrittäjä sekä metsäalan monipuolinen ammattilainen. Eduskunnassa ei ole tarpeeksi metsäosaamista, vaikka pelkästään Hämeessä on yli 32 000 metsänomistajaa. Kuka turvaa suomalaista metsäomaisuutta ja ymmärtää sen monipuolisuuden? Metsästä saadaan puun lisäksi tuotteita aina kankaasta kahvikuppeihin ja hoitotarvikkeista akkuihin.

Käytännön metsänhoitoa olen tehnyt omissa metsissä yli kolmekymmentä vuotta. Metsäalan asiantuntijatehtävissä olen toiminut kaksikymmentä vuotta teollisuuden puunhankinnan kaikissa vaiheissa. Harvestialla ja Stora Ensolla toimenkuvanani oli parhaillaan kolmannes koko Suomen vastuullisesta puunhankinnan suunnittelusta.

Bioenergia-asiantuntijana L&T Biowatti Oy:ssä toimin esimiehenä organisaatiolle, joka auttoi metsänomistajia puukauppa- ja metsänhoitoasioissa. Yhtiö toimitti myös biopolttoaineita ja energiapuuta energialaitoksille sekä ainespuuta metsäteollisuudelle. Olen työssäni päässyt tutustumaan erittäin hyvin koko puunhankintaketjuun ja saanut laajan metsäalan verkoston.

Kotitilalle valmistui vuonna 2021 itse suunnittelemani ja rakentamani kauramylly. Nyt 355 vuotta toimineella Kinnarin tilalla jalostetaan omassa myllyssä, omaa ja lähiseudun maanviljelijöiden kasvattamaa kauraa turvallisiksi ruokatuotteiksi. Ymmärrän hyvin suomalaisen maatalouden merkityksen. Tunnen koko ruokaketjun toiminnan alkutuottajalta kaupan hyllylle sekä maanviljelijän että kuluttajan näkökulmasta. Laadukkaiden kotimaisten tuotteiden, hyvän tuotteistuksen ja neuvottelutaitojen avulla olemme saaneet Kinnarin tilan tuotteet 750 suurimpaan K- ja S-ryhmän kauppaan. On kunnia-asia saada valmistaa laadukasta suomalaista ruokaa miljoonille kotitalouksille.

Uskon, että minulla on annettavaa itsenäiselle Suomelle. Nyt, jos koskaan pieni maa tarvitsee vahvaa lähienergia- ja ruokatuotantoa.

Omavarainen Suomi tarvitsee leipää ja lämpöä!

Olen harrastanut Enduro-moottoripyöräilyä aina muutamiin mm-kilpailuihin asti. Moottoriurheilu tarvitsee edunvalvontaa kiristyvässä sääntöviidakossa. Meillä kasvatetaan suomenhevosia ja hevostalous on asia, jota haluan toimillani edistää. Meillä myös asuu kaksi Suomen ajokoiraa, joiden kanssa metsästän.

Minun vaalinumeroni on 81.

Kontturi Maija

hammaslääkäri

Kotipaikka: Hämeenlinna

Teen hammaslääkärin työtä Hämeenlinnan kaupungilla ja vankilassa. Olen OmaHämeen aluevaltuutettu ja elinkaarilautakunnan jäsen. Mahdollisella vapaa-ajalla nostelen painoja, kerään kirppuja, cheerleading-urheilen, joogaan tai ompelen. Hyötyliikun äänikirja kuulokkeissa ja palvelen kotona koiriani. Arvostan yhdenvertaisuutta, työtä, ympäristöä ja fiksua rahankäyttöä. Tiedostan, ettei ole tulossa helppoja päätöksiä, ruusuja ja kaikkea kivaa kaikille. Edessä on raskaita valintoja, risuja ja vähän vähemmän vähän kaikille. Uskon ja luotan yhteiseen yrittämiseen, rohkeuteen ja eteenpäin menemiseen.

Lehkonen Helena

kasvatustieteen tohtori, yrittäjä

#hämeenhelena #turvallinentulevaisuus

Olen Helena Lehkonen, kasvatustieteen tohtori ja yrittäjä Hämeenlinnasta. Perheellinen kahden aikuisen pojan äiti ja aktiivinen yhteiskunnallinen vaikuttaja.

Minulle tärkeää ovat osaaminen, työllisyys ja turvallisuus. Haluan yhteiskunnan, jossa voin luottaa lasten saavan hyvän startin oppimiseen ja osaamisen kehittämiseen. Haluan yhteiskunnan, joka kannustaa tekemään työtä ja jossa tehdystä työstä saa itselleen tarvittavan toimeentulon.

Haluan yhteiskunnan, jossa ikääntymistä ei tarvitse pelätä, vaan voi luottaa siihen, että voimien heikentyessä tuki ja apu on saatavilla. Haluan yhteiskunnan, jossa jokainen voi tuntea ylpeyttä suomalaisuudestaan ja tuoda omannäköisen panoksensa Suomen hyväksi.

Minulle politiikan tekeminen on ennen kaikkea keino vaikuttaa yhteiskunnan toimivuuteen niin, että jokaisella on mahdollisuus turvalliseen tulevaisuuteen. Se ajaa minua eteenpäin!

Niinistö Sari

kasvatustieteen maisteri, terveydenhoitaja

Nyt on Niinistön aika

Olen lahtelainen vaikuttaja: hyvinvointikuntayhtymän (Päijät-Soten) hallituksen puheenjohtaja, 4. kauden kaupunginvaltuutettu, aluevaltuutettu ja aluehallituksen jäsen, hyvinvoinnin- ja vapaa-ajan lautakunnan vpj. Olen ollut kansanedustajaehdokkaana v. 2011 (4231 ääntä) ja v.2015 (2668 ääntä). Olen toiminut16 vuotta erilaisissa paikallisissa, maakunnallisissa ja valtakunnallisissa luottamustehtävissä. Kun hyvinvointikuntayhtymä vuoden 2022 lopussa lakkaa, vapautuu minulla aikaa eduskuntavaalityöhön ja kansanedustajan tehtäviin. Jos tulen valituksi kansanedustajaksi, luovun osittain muistakin paikallisista tehtävistä voidakseni keskittyä täysipainoisesti eduskuntatyöhön.

Koulutuksiltani olen yo, terveydenhoitaja, diakonissa, kosmetologi ja kasvatustieteen maisteri (yleinen ja aikuiskasvatustiede). Henkilökohtainen elämäntilanteeni on nyt parempi kuin koskaan aiemmin kansanedustajuutta ajatellen. Koulutustavoitteeni täyttyivät 2021 maisteriksi valmistumisen myötä, lapset ovat kasvaneet ja minulla on paljon poliittista kokemusta ja verkostoja. Vahvuuteni ovat vuorovaikutus- ja yhteistyötaidot, rohkeus, rehellisyys ja suhtautuminen politiikkaan vastuullisesti yhteisten asioiden hoitamisena. “Ainoastaan sydämellään näkee hyvin. Tärkeimpiä asioita ei näe silmillä.”

Kokoomus puolueena on minulle vahva arvovalinta. Sivistys, vastuu, kannustavuus, yritteliäisyys ja välittäminen ovat toimintaani ohjaavia arvoja. Yhteiskunnan on oltava kannustava ja heikoimmista on huolehdittava. ”Meillä ei ole hyvinvointiyhteiskuntaan varaa, ellemme hoida taloutta tasapainoon, kannusta ihmisiä yrittämään ja hillitse kustannuksia.” Tärkeimpiä tavoitteita minulle eduskunnassa ovat talouden saaminen tasapainoon, sosiaali- ja terveyspalveluiden tehokas järjestäminen, koulutukseen ja kasvatukseen panostaminen eli sivistys tulevaisuustekijänä ja kasvava Häme.

Lue lisää www.sariniinisto.fi ja liity tukiryhmään!

Ota yhteyttä

Sari Niinistö 0504443700, sari@sariniinisto.fiwww.sariniinisto.fihttps://www.facebook.com/s.niinistohttps://www.linkedin.com/in/sariniinisto/

Närkki Aino

johtava elinkeinoasiantuntija, YTM, MBA

Kotipaikka: Riihimäki

Olen Aino Närkki, kuntapäättäjä, aluevaltuutettu ja johtava elinkeinoasiantuntija. Perheenäiti ja mummi.

Pitkä työura on antanut paljon – olen sosiaali- ja terveydenhuollon, yrittäjyyden ja yhteiskunnallisen vaikuttamisen kokenut valtakunnallinen asiantuntija. Koulutukseni on YTM, MBA. Lisäksi minulla on AMK -tasoinen terveydenhuollon koulutus.

Aluevaltuutettuna puolustan ihmisten toimivia sote-palveluita vauvasta vaariin ja asuinpaikasta riippumatta. Hyvinvointialueella toimin valtuutetun työn lisäksi Terveyden ja toimintakyvyn edistämisen lautakunnan jäsenenä sekä yksilöjaoksen 1. varapuheenjohtajana. Kunnassa toimin hyvinvointijaoston jäsenenä sekä toimintansa vuonna 2023 päättävän terveyskeskuskuntayhtymän hallituksen jäsenenä. Olen myös kirkkovaltuutettu. Hämeen elinkeinoelämää olen edistämässä Etelä-Hämeen Osuuspankin edustajistossa, jossa rakennamme yhdessä Päijät-Hämeen Osuuspankin kanssa fuusioitavaa Osuuspankki Hämettä.

Vapaa-aikaani vietän erilaisten ulkoharrastusten parissa joko luonnossa liikkuen tai kakkoskodissamme Padasjoella puuhastellen.

Olen kokoomuslainen, koska arvostan perinteisiä arvoja ja haluan, että suomalaisessa yhteiskunnassa kunnioitetaan mahdollisuuksien tasa-arvoa. Keskeistä osaamisaluettani ovat sosiaali- ja terveyspalvelut sekä ikääntymiseen liittyvät asiat. Mielestäni Hämeen vaalipiirin noin 100 000 yli 65 -vuotiasta ansaitsevat asianmukaiset palvelut ja hyvän kohtelun.

Demokratiassa tulee päätöksentekijöiden edustaa kansaa – siksi joukkoon tarvitaan meitä kokeneita ja osaavia asiantuntijoita ja vastuunsa tuntevia päättäjiä. Euroopassa soditaan ja sen seurauksena myös kotimaassamme monet arjen asiat ovat myllerryksessä. Me elämää nähneet vaikuttajat ymmärrämme eri sukupolvien ajattelua ja haluamme turvata lapsillemme ja lapsenlapsillemme paremman Suomen.

Kun on kyse ihmisten hyvinvoinnista ja terveydestä, ei asiantuntemusta voi korvata ideologialla. Mennään vastuu ja välittäminen edellä!

Lämpimästi tervetuloa kotisivuilleni!

Rautapää Teresa

FM, äidinkielen ja kirjallisuuden opettaja

Rautapää on liikkeellä –­­­­­­­ määränpäänä Arkadianmäki

Olen vuosia kahvipöytäkeskusteluissa messunnut ihmisille ympärilläni, mikä kaikki päätöksenteossa menee pieleen: hulluja lakiuudistuksia, pöhköjä toimintatapoja, epäonnistuneita ratkaisuja. Kesäkuussa päätin, että kahvipöytämessuaminen saa riittää!

Politiikka ei ole vain harvojen laji. Arkadianmäelle tarvitaan monipuolinen joukko kansaa eri tavoin edustavia, aivan tavallisia suomalaisia.

Sellainen minä olen. Aivan tavallinen äidinkielen ja kirjallisuuden opettaja, yhden miehen vaimo, kahden kouluikäisen äiti. Haluan edistää vastuullista, mutta inhimillistä politiikkaa kaiken sen äärellä, mikä on tärkeää: koulutus, sivistys, lapset ja nuoret – tulevaisuus.

Kutsun sinut mukaan matkalle, jonka tavoitteena on RAUTAPÄÄ EDUSKUNTAAN 2023. Se jännittää, suorastaan pelottaakin. Mutta samaan aikaan olen täynnä intoa ja halua!

Tutustu minuun, ajatuksiini ja vaaliteemoihini nettisivuillani www.teresarautapaa.fi. Lisäksi sometan kuin villi terrieri

Instagramissa www.instagram.com/teresarautapaa ja Facebookissa www.facebook.com/rautapaa.

Seuraa, tykkää, kommentoi ja vinkkaa tutuille! Nämä vaalit tehdään yhdessä.

Sinisiä sydämiä!

Teresa

Rive Sami

ensihoitopäällikkö

Support Rive

Olen päättänyt asettua ehdolle kevään eduskuntavaaleihin. Nyt jos koskaan päätöksenteossa tarvitaan entistä enemmän sote-asioiden arjen asiantuntemusta. Meidän suomalaisten perusturvallisuus tulee turvata, se on hyvinvointivaltion perusedellytys. Pyrin siihen, että päätöksenteossa huomioidaan tosiasialliset syy-seuraussuhteet.

Minä olen aikaansaava ja jalat maassa seisova politiikan alkutaipaleella oleva perheen isä Hämeestä, Vesijärven kupeesta Lahest. Minulta löytyy rohkeus sanoa ja valmius tehdä.

Olen työskennellyt sote-alalla, akuuttihoitotyössä liki 30 vuotta. Valtaosan työurastani olen tehnyt kunnallisella työnantajalla. Urani alkoi pelastuslaitoksella jo vuonna 1994 ja on nyt päätynyt Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymään, jossa olen työskennellyt ensihoitopäällikkönä viimeiset kymmenen vuotta hyvin moninaisissa ja vaihtelevissa työtehtävissä seuraten soten kehittymistä näköalapaikalta. Yrittäminen ja yrittäjyys ovat myös kulkeneet suvussamme. Näin ollen ymmärrän miksi työntekeminen ja yrittäminen tulee olla kannattavaa. Tämänhetkiset luottamustehtäväni hyvinvointialueen valtuutettuna sekä asiakas- ja osallisuuslautakunnan varapuheenjohtajana ovat näyttäneet toteen, että pitkällä yhteistyöllä moniviranomaisverkostossa on hyötyä myös politiikassa.

Haluan, että Suomi on tulevaisuudessakin turvallinen, elinvoimainen ja hyvä paikka elää, asua, tehdä työtä sekä yrittää. Haluan, että Suomi on maa, jossa ensisijaisesti huolehdimme meidän suomalaisten perusedellytyksistä hyvään elämään. Päätökset, joissa katsomme tulevaisuuteen, ytimessä tulee olla Suomen kansan etu.

Työ, terveys ja turvallisuus.

Tule mukaan vaalikampanjaani, tiimissäni on aina tilaa uusille osallistujille! Lue lisää verkkosivuiltani https://www.samirive.fi/

seuraa ja tue matkaani kohti eduskuntavaaleja sometileiltäni: Facebookissa https://www.facebook.com/rivesami ja Instagramissa https://www.instagram.com/samirive_kokoomus/. Voit tukea matkaani tykkäämällä, kommentoimalla ja jakamalla julkaisujani eteenpäin!

Lähde mukaani matkalle!

Sami Rive

Viljanen Ilkka

yrittäjä, pienviljelijä

Kotipaikka: Asikkala

ÄÄNI                kokemukselle

näkemykselle

vastuulle

yhteistyölle

Silloin on onnistuttu, kun yhteistyö on toiminut. Riitelevä, toisten virheissä elävä yhteisö ei pärjää. Asioiden ratkaiseminen vaatii meiltä erilaisista arvomaailmoista huolimatta näkemysten yhteen sovittamista, sekä rohkeutta katsoa muuttuvaa yhteiskuntaa uudenlaisin silmin ja olemaan valmis tekemään muutoksia.

23 vuoden jälkeen hyppäsin politiikasta pois kuudeksi vuodeksi. Teki hyvää ja kasvatti ihmistä mennä ulos, että näki poliittista toimintaa etäältä. Se toi nöyryyttä ja laajempaa katsanto kantaa. Sain aiemmin olla politiikassa vastuullisissa tehtävissä kotikaupungissa Lahdessa, maakunnassa ja eduskunnassa. Voin taas antaa kokemukseni, yhteistyöverkostoni ja aikani yhteisten asioiden hoitamiseen. En tavoittele henkilökohtaisia etuja, vaan sitä, että Suomi on tulevina vuosina elinvoimainen, missä sen asukkaita kohdellaan tasapuolisesti.

Tarvitsemme poliittista johtajuutta ja laajasti kattavaa ajattelua pelkän oman lähipiirin, oman kunnan, kaupungin tai poliittisen sidosryhmän sijaan. Paljon enemmän me kuin minä.

Tämä vaatii päättäjiltä erilaisista arvomaailmoista huolimatta yhteen hiileen puhaltamista, erilaisten näkemysten yhteen sovittamista, sekä rohkeutta katsoa muuttuvaa yhteiskuntaa avoimin silmin.

Arvostan yksilön vapautta, perhettä, yrittäjyyttä, sivistystä ja heikommista huolehtimista. Ilman menestyviä yrittäjiä ei ihmisillä ole töitä ja toimeentuloa. Julkisen sektorin tehtävä ei ole toimia tempputyöllistäjänä, vaan sen tehtävä on mahdollistaa yrittäminen ja työn tekeminen ja huolehtia heistä, jotka ovat eri syistä ajautuneet työmarkkinoiden ulkopuolelle.

Tarjoan kevään eduskuntavaaleissa kokeneen vaihtoehdon. Eduskunta ja lainsäädäntötyö ovat minulle kansanedustaja-ajalta tuttuja. Olen ylläpitänyt verkostoja niin päättäjiin, kuin ministeriöihin. Vaaliteemani ovat talous – turvallisuus – terveys. Näiden ”hullujen” vuosien jälkeen on aika tolkun ja maltin politiikalle. Päättäjille, jotka oikeasti rakentavat huomista vastuullisesti.

Ilkka Viljanen, 62-vuotias yrittäjä, pienviljelijä, puoliso, isä ja isoisä Asikkalasta.

Väli-Torala Venla

luonnontieteiden kandidaatti

Kotipaikka: Heinola

Olen 25-vuotias heinolalainen ja valmistun pian matematiikan ja fysiikan aineenopettajaksi Helsingin Yliopistosta. Toimin toisen kauden valtuutettuna ja kaupunginhallituksen jäsenenä Heinolassa. Kipinän vaikuttamiseen olen saanut jo oppilaskunta- ja nuorisovaltuustotoiminnasta, josta sittemmin yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja toimiminen Kokoomusnuorissa on vienyt sydämeni. Ihmisenä olen iloinen, sosiaalinen ja toimeen tarttuva.

Valtuustokauden 2017-2021 toimin valtuutettuna, sekä hyvinvointilautakunnan varapuheenjohtajana, maakuntavaltuuston varajäsenenä ja kuntien takauskeskuksen varajäsenenä. Kesän 2021 vaaleissa tulin toistamiseen valituksi ja tällä valtuustokaudella olen kaupunginhallituksen jäsen. Aluevaaleissa 2022 pääsin varajäseneksi Päijät-Hämeen hyvinvointialueen valtuustoon sekä turvallisuuden ja varautumisen lautakunnan varajäseneksi.

Olen ehdolla eduskuntaan, koska tahdon olla luomassa yhä parempaa Suomea ja maailmaa tulevia sukupolvia varten. Kokoomus valikoitui puolueeksi vahvan arvopohjan vuoksi ja itselleni tärkeimmät arvot ovat sivistys, vapaus ja tasa-arvo. Kokoomus on talouspuolue ja on päivänselvää, että tasapainoinen talous mahdollistaa myös laadukkaiden ja monipuolisten palveluiden tarjoamisen, sekä kestävyyttä kriisitilanteissa. Erityisen huolestunut olen tämän hetken energiakriisin ja Ukrainan sodan lisäksi suomalaisen peruskoulun tasosta sekä mielenterveysongelmien lisääntymisestä.

Liityin Kokoomusnuoriin syksyllä 2016, jonka jälkeen olen toiminut niin paikallis-, piiri- kuin liittotasollakin. Viimeisin luottamustehtäväni oli Kokoomusnuorten liittohallituksen jäsenenä vuonna 2022. Muuten työskentelen koulun ohella opettajien sijaisena ja hotelli- ja ravintola-alasta minulla on kokemusta lähes kymmenen vuoden ajalta. Vapaa-ajallani harrastan sirkusta, partiota, frisbeegolfia ja neulomista, sekä vietän paljon aikaa perheen ja ystävieni kanssa.

Lue lisää nettisivuiltani www.venlavalitorala.com ja tule kanssani tekemään Hämeen iloisinta kampanjaa!

Walkamo Mika

yrittäjä

Kotipaikka: Hämeenlinna

Olen Mika Walkamo, kaupunginvaltuutettu ja pitkänlinjan yrittäjä Hämeenlinnasta. Olen aina ollut suomalaisen työn, maan ja yrittäjyyden puolella. Olen tehnyt työtä, tarjonnut työtä ja luonut työtä. Yrittäjänä olen tottunut siihen, että asiat pitää tehdä.

1. Terve talous on hyvinvoinnin perusta

2. Turvallisuus on taattava

3. Meidän pitää olla omavaraisia energiantuotannossa

4. Maa- ja metsätalous ovat korvaamaton osa talouttamme.